poniedziałek, 20 października 2014

W kolorze słońca

Kolorowe Jeziorka położone są na zboczu Wielkiej Kopy nad wioską Wieściszowice w Rudawach Janowickich. Powstały w miejscu starych, niemieckich kopalni łupków pirytonośnych. To właśnie związki chemiczne są odpowiedzialne za wyjątkowe zabarwienie wody, która wypełniła wyrobiska.
Purpurowe Jeziorko wypełnia pozostałość po najstarszej kopalni "Hoffnung" - "Nadzieja". Rdzawo-czerwony kolor zawdzięcza związkom siarki. Jest też największe, ma wymiary 430x110 m. 

Błękitne Jeziorko na terenie dawnego wyrobiska "Nowe Szczęście" bierze kolor od związków miedzi. Zwane jest też Lazurowym lub Szmaragdowym.
Najwyżej położony Zielony Stawek (Czarne Jeziorko) okresowo wysycha.
W malowniczej okolicy Jeziorek nie brakuje ciekawych form skalnych i małych jaskiń.

Lubicie żółty kolor ? Ja lubię .To wprawdzie kolor wiosny... żonkile ,kurczątka ,forsycje...
To także kolor mojego dzieciństwa , pokój moich dziadków był w żółtym kolorze i bywała moja sukienka . Malowaliśmy niedawno kuchnię , sama pojechałam po farbę ...wiecie jaką kupiłam?
taką najbardziej  żółtą z żółtych .Z intensywną zielenią wygląda to jak flaga brazylijska ale co tam ..to kolor lata...plaże , słońce , 
 i jesieni , te pożółkłe liście .Nawet w zimie płomienie świec , i ozdoby na choince mienią się odcieniami żółci .
Dziecko nie namaluje szczęśliwej rodziny na swoim obrazku ,
bez żółtej kredki i uśmiechniętego słońca
To pogodny kolor  i tym razem też mnie urzekł .












                                           Żółte skały








                    
                                   Nad żółtym jeziorkiem
sprostowanie : żółte jeziorko wygląda jak lej po bombie  a to oto  to jeziorko purpurowe .
Odcienie się zmieniają w zależności od stopnia nasycenia  
-ciekawe zjawisko .



2 komentarze:

  1. Bardzo malownicze te skały, a w lesie zielony z żółtym wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaskoczyła mnie intensywność barw ,A siarką wcale nie zalatywało.Musimy się tam wybrać razem :)

    OdpowiedzUsuń